Noah Charney je povjesničar umjetnosti i utemeljitelj Društva za istraživanje zločina povezanih s umjetnošću. S tako visokokvalificiranim maherom naslov “Kradljivac umjetnina” gotovo se nezaobilazno nameće, pa je još preostalo dogovoriti atraktivne umjetnike čije će slike “virtualno” dobiti nove vlasnike. Charney je za svoj roman-prvijenac odabrao zanimljivo društvo: uvijek atraktivnog Caravaggia i radikalnog ali vrlo utjecajnog Maljeviča, u kombinaciji s tri rafinirana lopova i tri živopisna inspektora... Autor je i sveučilišni predavač pa je svoje poznavanje slikarstva vješto upleo u priču i tu svakako skrećemo pozornost čitatelju na izvrsne opise Caravaggiova djela te umjetničkih evergreena, kao što Ambasadori Hansa Holbeina mlađeg, Arnolfinievi Jana van Eycka, Bar u Folies-Bergeresu Édouarda Maneta ili bakrorezi Albrechta Dürera, a u knjizi se još spominju i Pollock, Rafael, Duchamp, Mondrian, Whistler, Picasso, Modigliani, Piranesi, Munch... rekli bismo: enciklopedija umjetnosti u malom. Valja tome pridodati i autorovo fascinantno predavanje o najpoznatijim krađama umjetnina, a posebno o neriješenoj spektakularnoj krađi Vermeera, Maneta, Rembrandta i Degasa iz bostonskog Muzeja Isabelle Stewart Gardner, 1990. godine. Sve u svemu, pred nama je: sofisticirani, artistički, pa i edukativni, s primjetnom dozom humora pisan, krimić o galeristima, konzervatorima, slikarima, dražbovateljima, kolekcionarima, antikvarima, umjetnicima i naravno kriminalcima, koji su ipak malo profinjenijeg ukusa (motiv je krađa/posjedovanje ne samo nečega iznimno skupog, nego i neupitno lijepog i vrijednog) i stila od kolega iz šire branše, pa vam tako možemo otkriti da, iako se knjiga čita bez daha, u njoj nema mrtvih, pa čak ni korištenja vatrenog ili hladnog oružja!
Podijeli na Facebook