8485 big

Glendy Vanderah

Gdje šuma susreće zvijezde

Lagana knjiga teške tematike

"Gdje šuma susreće zvijezde" prekrasan je naslov dojmljivog debitantskog romana Glendy Vanderah. U središtu zbivanja je Joana Teale, ili jednostavno – Jo, koja istražuje ptičje stanište u Illinoisu za diplomski studij. Naviknuta je na životinje, ali nemalo se iznenadi kada u zabačenoj kući u kojoj stanuje tijekom istraživanja naiđe na neobičnu djevojčicu koja tvrdi da se spustila sa zvijezde, a doma, na nebo, može se vratiti tek kada vidi pet čudesa.

To zaista stavlja na kušnju prirodu mlade istraživačice koja je iznimno racionalna, a uz to još i prolazi kroz osobne borbe – majka joj je umrla od tumora, a i sama je preboljela rak dojke. Kao prava znanstvenica, uvjerena je da postoji logično objašnjenje i da je djevojčica pobjegla od kuće, a iako je umorna od svega, ne može okrenuti glavu i ne pomoći joj.

A to, naravno, predstavlja puno veći izazov nego što može zamisliti. Djevojčica, koja se predstavlja kao Ursa, tvrdi da se s neba spustila u tijelo mrtve djevojčice jer njezin narod nema tijela. Inteligentna je, radoznala i bistra, a sukladno liku djeteta, a ne izvanzemaljke – postavlja mnoštvo pitanja. Kao što objašnjava u razgovoru s Jo, cilj joj je postati stručnjak za ljude i prenijeti znanje koje stekne na Zemlji svom narodu među zvijezdama.

S obzirom da sama ne uspijeva riješiti ovu zagonetku, Jo pomoć dobije tamo gdje se najmanje nadala, u liku samozatajnog susjeda Gabriela kojeg zovu "Jajar" jer prodaje jaja uz cestu. No uskoro postaje poprilično očito da i on nešto taji i da se puno toga krije iza njegove jednostavne fasade.

Kada bih trebala opisati ovu knjigu jednom rečenicom, rekla bih da je ovo lagana knjiga teška tematike. Nije kompleksna, lako se čita i odmotava se kao klupko. Ono što je u njoj jako privlačno, a i zbog čega je postigla uspjeh među širokom publikom, jest što okuplja skupinu ranjenih ljudi, s realnim pričama koje pokazuju kako svatko nosi svoj križ, pa čak i djevojčice koje su upravo sišle sa zvijezde!

Na početku je malo toga jasno, ali upravo to tjera čitatelja na okretanje stranica, autorica lijepo i vješto gradi priču kockicu po kockicu, bez pretjeranog odlaganja i rastezanja. Likovi su jasno definirani, u pitanju je lepeza različitih karaktera. Nema ih previše i radnja se vrti oko tri glavna: Jo, Gabea i Urse.

Knjiga je na trenutke malo naivna i prejednostavna, ali uz djevojčicu iz svemira i nije potrebno previše dodatno komplicirati. Nekada je blago sladunjava, ali ne radi se ni o čemu što nije probavljivo. Zanimljivo je otkrivati priče, neke manje, a neke više predvidljive, ali sve redom životne – da, čak i ove među zvijezdama!

Čarolija ove knjige je u tome što se radi o toploj, teškoj ljudskoj priči koja u sebi nosi mnoštvo poruka i životnih lekcija. "Gdje šuma susreće zvijezde" jedan je od onih romana u kojem se svatko može pronaći. Ova priča je dokaz da nam svaki, pa i onaj najmanji, slučajni susret može promijeniti život i uljepšati ga. Jer čuda su posvuda oko nas, a iako ih često zamišljamo kao vatromet, ona mogu biti i mala lampica koja se upali baš u trenu kada u našem životu zavlada mrak.

Uz djevojčicu koja je sa zvijezde gotovo pala u krilo slomljene žene koja je tek preboljela rak i "Jajara" koji u sebi krije cijeli vrtlog sukobljenih osjećaja, te uz njihovo zajedničko otkrivanje ljepote svijeta, ova knjiga možda postane baš to malo čudo koje vam je potrebno!