5615 big

A.G. Howard

Između dva svijeta

Nova Alisa u Zemlji čudesa za romantične tinejdžere

Naziv knjige "Između dva svijeta" potaknuo me na razmišljanje kako knjige upravo imaju tu funkciju – predstavljaju most između ovog, zbiljskog svijeta i onog imaginarnog koji čine slova, riječi i rečenice. Pravi čitatelji će reći kako nema neke velike razlike, jer je onaj svijet koji za nas kreira autor ili autorica jednako stvaran kao ovaj koji nas okružuje. Ovisi samo koliko smo maštoviti.

No, vratimo se knjizi. "Između dva svijeta" autorice A. G. Horward povratak je u Zemlju čudesa – ali jeziviju nego što smo je ikada mogli zamisliti. Spisateljica se nada da će njezina mračnija i opakija posveta Carrolu nadahnuti čitatelja da potraže priče koje su i nju osvojile kao dijete.

Nastavak Alisinih avantura u Zemlji čudesa vodi nas u sasvim normalni svijet – glavna junakinja je Alyssa, šesnaestogodišnjakinja, koja uz sve tinejdžerske problema ima još jedan – čuje kukce i biljke kako međusobno razgovaraju, a obraćaju se i njoj. Da bi ih ušutkala, skuplja kukce i od njih radi umjetničke radove. Živi s ocem, a majka joj je u umobolnici, upravo zbog tegoba koje se ona svom silom trudi sakriti.

Po školi se širi glas kako je u rodu s Alice Liddel koja je inspirirala roman Lewisa Carrola, što je još više uzrujava, osobito zato što mora svaki petak ići majci u umobolnicu i gledati kako pati. "Normalno je subjektivno!", riječi su njenog oca koji je uporno i strpljivo pokušava uvjeriti da je normalna.

A normalno je ono što je opsjeda više od priče kukaca i biljaka, a to je mladić – Jed. On joj je susjed, zaljubljena je u njega, ali nažalost i uvjerena da je gleda kao mlađu sestru. Upravo zbog ovog dijela, naizgled tipične priče za mlade ljude, na početku knjige već je vidljivo koja je fokus skupina - tinejdžeri. Ne treba generalizirati, pa iako je knjiga usmjerena prema mlađim generacijama, ne mora značiti da se neće svidjeti i onima starijima. Svi smo jednom bili mladi!

Generacijama se u Alyssinoj obitelji proteže ludilo i vjerovanje u priču o Zemlji čudesa. Sve završavaju tragično, pa je tako baka pala s prozore sobe kada je "išla probati svoja krila". Upravo to mladu djevojku tjera da bježi od onoga što čuje. Ipak, jedan posjet umobolnici mijenja sve. Kada ostane sama s majkom, shvate da čuju iste stvari i da su generacijama za žene mislili da su lude, a zapravo nisu. Postavlja se pitanje je li ono što mogu čuti dar ili prokletstvo... Više prokletstvo, a kako stvari stoje, jedino je rješenje – poći u zečju rupu!

Ono što me izbacuje iz takta i pomalo nervira jest činjenica da se sve žene u obitelji zovu slično kao Alisa, kao da inače ne bismo shvatili povezanost s poznatom pričom Lewisa Carrola. Mislim da je to potpuno bespotrebno i da bismo svejedno uspjeli shvatiti na što je autorica ciljala i da se djevojka zvala Clare, Penelope ili bilo kako drugačije. To me podsjeća na filmove u kojima majka i kći, kada se prikazuju scene u prošlosti, moraju imati identične frizure, inače ih, kao, ne bismo prepoznali. Također, Alyssa radi "Kod leptira", vlasnica dućana voli vile... Malo previše detalja koji čine priču djetinjastom i jednostavnom, a ona to zapravo nije.

Iako malo zbrkana u početku, s vremenom postaje mistična i intrigantna, uz kombinaciju s tipičnim, svakodnevnim životom (kao što su maturalna, dečki i slično). Na prvu vam se može učiniti kako to dvoje ne ide zajedno, ali upravo je u tome smisao – pa zato se knjiga i zove "Između dva svijeta".

Vrhunac je naravno, kada priča stiže u Zemlju čudesa, koja je atipična i monstruozna, daleko od one viđene očima djeteta. "Ovo nije Zemlja čudesa koju sam mislila da ću naći", kaže glavna junakinja u jednom trenu, a ja potpisujem, osobito prilikom upoznavanja s iskrivljenim likovima iz dobre poznate bajke.

Sve u svemu, radi se o fantastici pomiješanoj s tinejdžerskim ljubićem. Ima ono nešto što će vas potaknuti da je dovršite, nije teška za čitanje, ali ipak vam ponekad može proći kroz glavu "Ja sam prestar/a za ovo". Mislim da je ovo lagano štivo idealno za ljetne dane i plažu – ako imate vremena i prilike za taj luksuz.