1 big

Tim Davys

Amberville

Plišana lista za odstrel

Piše Merita Arslani

Posljednjih mjeseci u ruke su mi dopala dva prvijenca. Jedan je “Dijete 44” kojeg je napisao sjajan Tom Rob Smith, a drugi je “Amberville” Tima Davysa i nakon čitanja oba romana samo po sebi mi se nametnulo pitanje: “Jesu li prvijenci oduvijek bili ovako dobro pisani ili mi se naprosto ‘zalomilo’?”

Naravno da je bilo tih prvih romana u nečijim karijerama koji su bili sjajni i da, vjerojatno mi “zalomilo” da su dva romana koja sam pročitala jedan za drugim bili nečiji prvi romani u životu. No, slučajnost da su baš dva za redom takva nije mi se dogodila odavno. O Smithovom romanu sam već pisala, ali “Amberville” je nešto sasvim drugo.

Također neka vrsta trilera, “Amberville” je izvrsna knjiga za ljubitelje bizarnog štiva koji vole one klasične trilere u kojima ima svega - od ucjena, kocke, lista za odstrel, pa do alkohola, ljubavnih zavrzlama i obiteljskih drama. Posebno izazovno u knjizi je što su glavni likovi plišane životinje, koje se ponašaju poput ljudi. Iako se ispočetka čini da triler s punjenim igračkama nikako ne može biti uvjerljiv, Davys je uspio napraviti sjajnu priču u kojoj jedva čekate doći do sljedećeg poglavlja da vidite što će tim životinjicama pasti na pamet.

Glavni lik je Eric Medo, koji se nakon godina provednih po kockarnicama s gangsterima povukao u miran život sa svojom suprugom, Emmom Zeko. Idilu mu prekida Nicholas Golub, mafijaški šef s kojim je Eric u svojim ludim danima surađivao. Golub od Erica traži da pronađe Listu za odstrel i makne njegovo ime. Ukoliko Eric ne nađe Listu, Golub će ubiti njegovu Emmu. Međutim, problem je u tome što nitko ne zna da li ta Lista zaista postoji i ako postoji, nitko ne zna tko je na njoj. Inače, to je Lista koja je napravljena kako bi se u Ambervilleu napravilo mjesta za nove plišane životinje, pa na njoj završe sve one islužene i pohabane životinje po koje jednog dana samo dođe jedan crveni kamion.

Eric okuplja staru ekipu s kojom je svojedobno harao gradom i kreće u potragu za mitskom Listom kako bi spasio svoju voljenu. Obzirom da nitko ne zna gdje bi ta Lista uopće mogla biti, društvo provaljuje u zgrade državnih institucija i ministarstava po čijim ladicama traže ozloglašenu Listu za odstrel i tako, malo po malo, otkrivamo zanimljivu Ericovu prošlost, ali i ponešto o njegovoj neobičnoj obitelji.
Ovo je prije svega turbo zabavna knjiga koja se vrlo lako čita, a ono što je veliki plus za autora je njegov opis svijeta u kojem žive plišane životinje. U svakom slučaju, teško ju je ispustiti iz ruku, jer pored zanimljive priče, tu su i živopisni likovi, Ericovi prijatelji za koje ćete povremeno pomisliti da su ispali iz nekog popravnog doma ili zatvora. Što je najbolje, ti probisvjeti vam postanu vrlo dragi, a u okrutnom svijetu u kojem plišane životinje završavaju na smetlištu, oni su čak i pozitivci za koje navijate da nađu tu prokletu Listu i unište je.