5921 big

Alejandro Guillermo Roemmers

Povratak mladog princa

Riznica životnih pouka koja služi kao nadopuna 'Malom princu'

Mihaela Štefec

Iz pera argentinskog pjesnika i pisca Alejandra Guillerma Roemmersa izašao je (2011.) knjižuljak koji je prava mala riznica životnih poruka. Prije čitanja, kad drži ovu knjigu pred sobom, čitatelj se može naći u velikoj dvojbi. Naime, svima je vrlo dobro poznat, a većini i jako drag, "Mali princ" Antoinea de Saint Exuperyja. Naslov i sažetak "Povratka mladog princa" ističu povezanost tih dviju priča. Stoga se čitatelj može zapitati hoće li ova knjiga biti samo loša kopija "Maloga princa" ili ga ipak čeka nešto novo, lijepo, što Mali princ, odnosno sad već Mladi princ, ima poručiti nakon toliko godina.

Ipak, kad se krene s čitanjem, sve je jasnije da je "Povratak mladog princa" poput nadopune "Malog princa", nikako kopija, kao što piše i Paris Match: "Ova je knjiga neka vrst duhovne nadopune 'Malome princu', a ne njezin nastavak. Podsjeća nas na vrijednosti o kojima smo učili kao djeca, vrijednosti koje nikada ne bismo smjeli izgubiti ni zaboraviti".

Priča počinje tako da glavni lik, pripovjedač, putuje pustinjom i naleti na momka koji leži uz cestu, on ga unese u svoj automobil, budući da je mladić spavao i nastavi s vožnjom. Pošto se mladić budi, kreće razgovor uslijed kojega pripovjedač otkriva kako se radi upravo o Malome princu, kojega je i Avijatičar jednom davno sreo u pustinji.

Otkriva kako se Mladi princ vratio na Zemlju i napustio svoju ružu jer želi pronaći Avijatičara. Naime, on mu je lagao kad mu je poklonio ovcu u kutiji jer, kako je kasnije po povratku na svoj asteroid saznao, ne postoji tako mala ovca... Pripovjedač ga tješi i dijeli s njim svoju životnu mudrost, iskustvom stečenu, a Mladi princ aktivno primjenjuje te savjete u praksi i zapravo uči pripovjedača kako teorija ne vrijedi ništa bez prakse.

U konačnici, njih dvoje zajedno uče čitatelja umijeću življenja, bolje rečeno, podsjećaju ga na ono o čemu je pisao i Antoine de Saint Exupery, kako je ključ sreće ljubav, a sreća "nije toliko krajnji cilj do kojeg dolazimo, poput zadnje postaje vlaka, nego samo putovanje, to jest življenje".

Autor u ovome romanu daje odgovore na ključna životna pitanja i obrađuje teme kao što su ljubav, vjera, osjećaj krivnje, opraštanje, roditeljstvo/odgoj, sreća, strah, preuzimanje odgovornosti, prošlost, ljubav prema samome sebi itd. Tako je ovaj roman i riznica citata, ali kako i Mladi princ pokazuje, teorija bez prakse je bezvrijedna. U knjizi se nalaze smjernice za život, koje treba primijeniti, jer: "Stotine priručnika o umjetnosti ljubavi nisu ravni jednome poljupcu, ni stotine razgovora o ljubavi jednom činu ljubavi".

Roemmers o "Povratku mladog princa" kaže: "To je jednostavna i poetična priča kojom sam želio prenijeti čitateljima svoja vlastita iskustva i znanja. Život shvaćam kao veliku priliku u kojoj je najvažniji osobni duhovni razvoj. Želeći sačuvati svoju nevinost, čovjek se ponekad pita što učiniti kada se suoči s velikim nepravdama, nedaćama, izdajama... Ovom knjigom pokušao sam ponuditi odgovore na neka od tih pitanja".

Alejandro Guillermo Roemmers, osim romana "Povratak mladog princa", objavio je i pjesničke zbirke "Sanjari, sanjajte", "Španjolska u meni" te "Izabrane pjesme". Dobitnik je nagrade Pen-kluba Španjolske (2008.) te nagrade Miguel Hernández (2009.). Potpredsjednik je Argentinske fundacije za pjesništvo te počasni potpredsjednik Američkog pjesničkog društva.