745 big

Gaile Parkin

Magične torte iz Kigalija

Roman o tortama, slušanju, suosjećanju, dobrim ljudima i jednom anđelu

Ako se držimo one da knjigu ne treba suditi po koricama, onda bi je možda trebalo suditi po naslovu – jer spoj magije, torti, te intrigantnog Kigalija definitivno privlači pozornost. Svaki dan slušamo o Africi i situaciji u njoj, te zbog toga možda imamo iskrivljenu sliku tamošnjeg života. Upravo ovaj roman, smješten u suvremenoj Ruandi, prikazuje drugu stranu Afrike – ne samo preživljavanje, već i uživanje u uvjetima koji bi za mnoge od nas bili preteški.

U središtu priče je Angel Tungaraza – čije ime puno otkriva o njenoj osobnosti. Vodi uspješan slastičarski posao, ali je daleko više od toga. Majka je koja je morala pokopati dvoje djece i to oboje od opasnog virusa o kojemu mnogi izbjegavaju govoriti, a to je sida. Nakon njihovih smrti, zajedno s mužem odlučila je skrbiti za čak petero unuka. Uz sve to, muči je i menopauza. I iako bi bilo očekivano da zbog svega toga bude ogorčena i odbija cijeli svijet, Angel je čista suprotnost.

Ona nije obična slastičarka, ona je psihijatar, savjetnik, oslonac i prijatelj za sve one koji dođu naručiti tortu. Upravo zbog toga, knjiga nam nudi mnoštvo različitih sudbina. Od klasičnih nesretnih ljubavi, do priča o oružju, sidi, prostituciji, vjenčanju… Sve to smješteno u mali gradić u Ruandi. Priče se međusobno isprepliću, te utječu na Angelin život. Jer, iako naizgled ona samo pomaže onima koje sluša, dijeli im savjete i utjehu, oni ipak uvelike pridonose i Angelinim spoznajama o vlastitom životu, koji nije bio nimalo lak. Može se reći da je u ovoj knjizi dokazano da se "dobro dobrim vraća".

Potrebno je spomenuti i torte, koje se mogu smatrati manjim umjetničkim djelima. Angel ih prilagođava ukusima naručitelja, pa je zbog toga svaka posebna. Upravo joj to što svaku svoju mušteriju pobliže upozna omogućuje da napravi savršenu tortu.

Čitanje ove knjige potaknut će vas na razmišljanje o tome kako bi bilo lijepo da imate osobu poput Angel u svom životu – ili da počnete cijeniti takvu osobu ako je imate. Jer u današnjem svijetu ljudi su toliko opterećeni vlastitim problemima, da rijetko kad mare za druge. Nisu ni svjesni koliko toga mogu promijeniti ako samo poslušaju nekoga, kao što ćete vidjeti u knjizi, i to više puta. Jer slušanje nije lijek samo za one koje se sluša, već i za one koji slušaju. Učeći na tuđim greškama, možemo uvelike promijeniti svoj život. Lijepo je biti nečiji oslonac, jer time i ta druga osoba postaje vaš.

Uz to, možda vas i potakne da zavirite u stare knjige recepata i iznenadite svoje ukućane tortom, koja će biti onoliko magična koliko ljubavi uložite u nju.

Ukratko, knjiga puna topline koju bih preporučila svima koji se žele opustiti i uroniti u magični svijet torti. Malo tuge, puno smijeha, a najviše nježnosti - recept je kojega se držala autorica Gaile Parkin i nije nimalo pogriješila.

Napomena: Ne čitajte knjigu ako nemate ništa slatko uz sebe, jer će vam detaljni opisi torti sigurno prouzrokovati pad šećera!