SLOBODA
Učim ih da se glas razvija
od menstruacije na jače,
od mutacije na dublje.
Rezonantno tijelo
traži opuštanje svakog mišića.
Tako opušteni
postajete polarna svjetlost
koja dodiruje more
i male rijeke.
Čitav se vijek civilizacije
bore za slobodu.
Zato ste veliki u očima,
zato vam plješću.
Ganete ih, ne znaju zašto.
O slobodi je riječ.
ZAŠTO JE UMRLA MARIA CALLAS
Ljudi koji prestanu pjevati
mogu umrijeti.
PITANJE
Kad se bojite zapjevati,
sjetite se tko je u djetinjstvu
zatukao vaš glas.
GLAS – UPOZORENJE
Ako ga izdaš,
glas će te osporiti.
Spustit će ti promuklim udarcem,
omču zavezati oko vrata.
Grlo će biti poraženo.
Ljudi se snalaze,
nauče pokretati mišiće lica i jezika
u suprotnu stranu,
promijene boju, zvuk,
promijene misli.
U jednom času one se ozvuče
u lažnom glasu.
Hrabri izvade grkljan,
istresu istinu van.
Vrište u šumu,
vrište u jastuk.
GRLO SLUŠA
Kad misliš da ne možeš nekomu nešto reći,
reci to sebi u usta.
GLAS – MOJE TIJELO
Ja sam glas, gnijezdo zvuka u donjem trbuhu.
Dok sjedimo u praznom kafiću
rugaš mi se, jer se smijem preglasno.
Ne mogu objasniti
da su to moje ptice.
UMOR
Šutnja zna
točno mjesto
gdje se zbio prijelom.
(Preuzeto iz: Zrinka Posavec, Maria Callas se baca u more, Fraktura, 2022.)
O PJESNIKINJI
Glazba je jedna od primarnih umjetnosti, prisutna od početaka civilizacije, i upravo je neomeđeni svijet glazbe ono što Zrinka Posavec propituje u zbirci pjesama "Maria Callas se baca u more", baveći se različitim ulogama i vibracijama, širinama i dubinama fenomena glasa, zapisala je jedna druga pjesnikinja, Monika Herceg, o zbirci poezije Zrinke Posavec koju je uredila.
Zrinka Posavec (1981) akademska je glazbenica, pjevačica, vokalna pedagoginja, kantautorica, dirigentica, producentica i pjesnikinja. Na Umjetničkoj akademiji u Osijeku diplomirala je glazbenu kulturu, a zatim se usmjerila isključivo na usavršavanje glasa te diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu studij pjevanja u klasi profesorice Lidije Horvat-Dunjko. Nakon završetka Muzičke akademije glas je usavršavala kod eminentnih vokalnih pedagoga i opernih umjetnika Hrvatske i regije (Vitomir Marof, Martina Gojčeta i Olivera Miljaković). U spoju tradicijske glazbe, kojom se počela baviti već u ranom djetinjstvu, i klasične glazbene naobrazbe započela je solističku karijeru 2014. U njezinim se glazbenim recitalima isprepleću klasičan stil pjevanja, jazz i zvuk Orijenta. Zrinka Posavec bavi se, između ostaloga, i etnomuzikologijom, zapisujući i obnavljajući tradicijsku građu cijele Hrvatske. Djeluje i kao vokalna pedagoginja, radeći kao nastavnica pjevanja u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici.
Glas je, dakle, njezino prirodno uporište, njezina ars poetica, a u svojoj trećoj zbirci poezije proširuje ga te tako pred nas donosi priče o povijesti i učenju pjevanja, statusu pjevačica u društvu, predrasudama prema njima i biografije slavnih umjetnika. "Autentična poezija Zrinke Posavec u ovom je konceptualnom pjesničkom projektu zaista rezonantna kutija, pjesnička sonda u svijet pjevanja, koje je u njezinim pjesmama istovremeno i erotsko iskustvo, i neprestana metamorfoza, i otvaranje rana, i njihovo zacjeljivanje, i pitanje identiteta", zapisala je Monika Herceg.
Podijeli na Facebook