Knjiga donosi izbor iz literarne ostavštine ruske književnice i slikarice Elene Guro, koji se sastoji od kratkih priča, zabilješki, crtica i proznih fragmenata. Taj niz osebujnih radova kojima je teško odrediti žanr prožet je gotovo opsesivnom vezanošću za djetinjstvo. Njene kratke prozne forme prezentiraju infantilne slike svijeta, jer dijete, prema njenome mišljenju, ima neposredan dodir sa stvarnošću, s prirodom koja nije izobličena intervencijama. Ta orijentacija na djetinju realnost kao "pravo stanje svijeta" kod autorice na kraju postaje i etička kategorija, stav prema društvu i povijesti. Krhotine teksta u kojima se skladno pretapaju slikarstvo i literatura, vizualno i verbalno, na nježnom, infantilnom jeziku komuniciraju s drvećem, travom, potočićem, domaćim životinjama. Uglavnom je to finski pejzaž oko mjesta Uusikirkko, gdje je umjetnica imala ladanjsku kuću. Svaki put kad bi dolazila u svoju civilizacijsku oazu, divila se prirodi i bezazleno se, poput djeteta, nastojala igrati s visokim stablima te ih oplemeniti svojom toplinom, dati im glas i udahnuti ljubav. Poseban ugođaj pri razgovoru s drvećem, snijegom koji se topi, mladom travom i životinjama donosi zamalo opipljiva šutnja, odnosno osjećaj da je sve odjednom stalo i da dolazi razrješenje velike tajne ili otkrića. Gradski pak krajolik Elene Guro strukturiran je kao filmsko bilježenje mahom neugodnih, vrelih i bučnih ulica, na kojima se pred kino-okom nasumično pojavljuju kočije, uglovi ružnih zgrada i ljudi s ruba egzistencije.
Podijeli na Facebook