Book ingmar bergman naslovnica 1

Rođeni u nedjelju

Jezik izdanja: Hrvatski
Broj stranica: 111
Uvez: Tvrdi
Prevoditelj: Željka Černok
Nakladnik: Disput
Godina izdanja: 2018
ISBN: 978-953-260-321-7
Cijena knjige: 80.00 kn

"Rođeni u nedjelju" autobiografski je roman genijalnog filmaša koji se ovim djelom pokazuje ništa manje genijalnim romanopiscem. Glavni protagonist dječak Pu, u kojemu je autor utjelovio sjećanja na vlastito djetinjstvo, ima osam godina kada njegova majka unajmi trošnu nastambu u živopisnoj švedskoj provinciji u kojoj će ljetovati njihova peteročlana obitelj na čelu s ocem, strogim pastorom, te s poslugom i rodbinom s majčine strane. Pu je dijete rođeno u nedjelju, te je prema pučkom vjerovanju obdaren posebnim moćima: imaginacijom, vidovitošću i sposobnošću da vidi duhove preminulih. Kroz dječje oči upoznajemo cijelu galeriju likova: dominantnu baku, pijanog ujaka, dadilju koju Pu obožava, starijeg brata koji ga stalno ismijava i izaziva, majku koja ga uvijek štiti i voli te oca kojem se divi, ali ga se istovremeno strašno boji. Napet odnos s nasilnim ocem do punog izražaja dolazi u središnjoj fabularnoj epizodi romana u kojoj njih dvojica odlaze na izlet u obližnje mjesto u kojem pastor ima održati bogoslužje. Njihovo cijeloživotno nerazumijevanje zaokružuje se Bergmanovim razgovorima sa sada ostarjelim roditeljem na samrti, u kojima ovoga – nakon što je pronašao suprugin dnevnik koji je vodila od vjenčanja do smrti – progoni pitanje bez odgovora: "Što sam krivo učinio?" Zavidnom jezičnom ekonomijom i dojmljivom vizualnom snagom Bergman nas uvodi u mitski svijet djeteta. Puova dječja nevinost koja sve očudotvoruje uzastopno će se i naprasno u romanu sukobljavati s nerazgovjetnom bijedom svijeta odraslih, očevim autoritetom, licemjerjem i grubošću, činjenicom smrti i drugim tek naslućenim fenomenima. Ovaj Bergmanov izuzetno snažan roman o odnosima u obitelji, opraštanju i prihvaćanju, začinjen je atmosferom koju dobro poznajemo iz njegovih filmova. Zaigran i mračan istovremeno, roman je to koji se ne zaboravlja. 

Povezani sadržaj

Large ingmar bergman  1966

Naš je najveći usud – nepoznavanje

Smrt kao transformacija, kao promjena iz jednog stanja u drugo, ne nužno kao prijelaz iz zemaljskog u nebesko, ako se u to vjeruje, tema je i mnogih Bergmanovih filmova, a svakako i tema ispod površine njegova romana "Rođeni u nedjelju", uz, dakako, njegove konstantne preokupacije odnosima i komunikacijom koja se najjače očituje upravo u šutnji i pokretima

Povezani naslovi

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice.

Korištenjem pristajete na korištenje kolačića. Saznajte više